Language koktejl

Poslední dobou se nám to začíná doma hemžit pěknými zkomoleninami. Angličtina doslova prorůstá do rodiny i do češtiny. Nevěděl jsem, jestli se smát nebo brečet, když babička Vojtíškovi onehdá nabídla APLÍČKO. Už se třepu, jaký kočkopes přijde příště.

Co se Vojty týče dají se taky najít pěkné poklady. Vojta docela rád bezděčně opakuje, co ostatní říkají. Vyprávím mu pohádku a on přizvukuje opakováním klíčových slov. Říkám třebas: „Once upon the time there was a dragon that ate people.“ a Vojta na to: „Hama people.“ Nebo při blbnutí na převažovací houpačce si Vojta místo „up and down“ prozpěvuje „up a down.“ Čeština má v jeho angličtině pevné místo:-)

Není divu, v češtině si prostě rádi půjčujeme. Schválně kolik anglicismů byste napočítali v popisu běžného dne mé ženy:

Ke snídani corn flakes s musli a jogurtem. Do práce skútrem, tramvají nebo díky car-sharing – prostě žiju low-budget a jsem strašně green. Taky miluju ice tea, hipstery a jógu. V práci to je jak zpívaj Chinaski: samý meeting, briefing, brainstorming - prostě hardcore. Hlavně pokud děláte marketing nebo management, do toho jste workoholička a máte knowhow. Proč jsem raději nebyla designérka nebo developer. Levný import nám nedělá dobře, tak rozjíždíme fenčízy. No nic. Z džobu ještě hodit bike do servisu a instalovat kámošce upgrade antiviru. Po cestě skočím do second handu a koupím si overal. Pak ze supermarketu do restaurace, ale ne do fast foodu. To raději na pořádný biftek nebo sendvič s light dressingem či barbecue omáčkou a k tomu nesmí chybět homemade džusík.

Shit! Otravují mě z call centra. Prej že: „Chceš být fit, in, topmodelka a nejlíp na billboardu? Chce to cool  look, skvělý image, super outfit, kvalitní make-up, špetku sex-appealu a nenápadný piercing. Taky nezapomenout na peeling, nebo nejlíp face lift.“ Melou sračky, do Derma body clinic mně nedostanou. Takže jdu shodit kila na trénink s holkama. Pořád samej ofsajd, lajna, penalta, faul, ale o fair play a pěkných gólech se nedá mluvit. Hlavně po zápase nezapomenout na strečink. Aqua park s manželem a dětma ani bowling s kolegama nestihnu.


A je tu večer. Manžel poslal smsku, že děti koukaj na dývko, takže vše OK. Rodičové sledují star dance a brácha jde na artový film, to já si raději zajdu na laser game. Pak se vetřu na VIP párty, i když nejsem na guest listu a nezapomenu na koktejl – sex on the beach. Hrajou hlavně oldies ale deejay mi tam hodil i nějaký ten hard rock. Verča s Mirkem mají skvělý catering a jejich raut prostě rules, ale i tak se po cestě domů zastavím ve snack baru na burger. Tam mají wi-fi, takže jsem online a můžu chatovat. Cože? Nějakej hacker mi vlezl do mejlu? Nemám love tak platím kreditkou. Uff, to byl masakr, jsem úplně K.O.  ale taky pekelně happy. 


(foto: http://www.masonjarcandles.co/)


Comments

Popular Posts